StreamServe maakt bedrijfsprocessen BMW efficienter

Klant.

BMW Group Nederland (BMW, MINI en Motorrad) is als National Sales and Marketing Company (NSC) verantwoordelijk voor Customer Relationship Management (CRM), het dealernetwerk en het benutten van specifieke marktomstandigheden. Daarnaast is BMW Group Nederland een aanspreekpunt voor de dealer-organisatie en heeft daarbij een ondersteunende en adviserende rol.

Vraag.

Op jaarbasis stuurt BMW gemiddeld 150.000 facturen voor de levering van nieuwe auto’s, onderdelen en garanties. Facturen werden extern geprint en verzonden. Dit was een tijdrovend en kostbaar proces, waarbij de kans op fouten groot was. Door dit proces met StreamServe te digitaliseren zou het serviceniveau aan de dealers verhoogd kunnen worden.

Na implementatie van deze dienstverlening richting de dealers wilde BMW de zekerheid, kwaliteit en continuïteit van deze dienstverlening borgen. 

Oplossing.

Met de implementatie en het beheer van StreamServe is de dienstverlening naar de BMW-dealers vergroot. Dealers ontvangen nu alle met handtekening gecertificeerde facturen digitaal. Hierdoor zijn facturen snel terug te vinden en zijn de proceskosten verlaagd. Dealers kunnen bovendien de facturen één-op-één koppelen aan hun eigen facturatieproces. Er zijn daardoor geen handmatige handelingen meer nodig bij ontvangst.

Daarnaast worden prijskaarten en garantiecertificaten voor de showrooms, die BMW intern verzend, in de juiste opmaak en per merk, direct geautomatiseerd gearchiveerd. Voor BMW is StreamServe de oplossing waarmee alle output wordt verzorgd. Het beheer hiervan is volledig uitbesteed aan Sogeti. Hierdoor kan BMW wijzigingen snel, flexibel en vakkundig doorvoeren.

Wilt u hier meer over weten? Neemt u dan contact op met Bas van der Poel, Portfolio sales SAP & Streamserve bij Sogeti.