Sogeti services cloud smart workspace

Smart Workspace

Jouw roadmap naar de werkplek van 2025

We leven in een on-demand maatwerksamenleving, waarin we gewend zijn aan gepersonaliseerde ervaringen. Maar die ervaringen zien we op kantoor nog weinig terug. Traditionele werkplekken missen flexibiliteit en zijn gericht op de massa. De werkplek moet veranderen van een product naar een dienst. Bereid je voor met onze whitepaper: Roadmap naar de werkplek van 2025.

Contact opnemen Download whitepaper

The workplace is no longer a place. It’s what people do.

Digitalisering opent de deur naar meer samenwerking. Goed nieuws, want hoe beter jouw medewerkers kunnen samenwerken, hoe groter de kans op zakelijk succes. Hoe zorg je dat medewerkers altijd en overal optimaal kennis delen: via het device, op het moment en de manier die zij willen?

Digitale werkplekomgeving

Jouw medewerkers verwachten dat ze altijd, overal op elk device kunnen samenwerken. Met hun laptop, eigen tablet en smartphone. Bij voorkeur op één en dezelfde manier. Dus via één bekende digitale omgeving, waar ze met één wachtwoord (single sign-on) toegang hebben tot alle (Office 365-)applicaties en data. Lukt dat niet? Dan zoeken ze zelf naar oplossingen – met alle gevolgen van dien voor jouw security, beheer, license management en compliancy.

Flexibel en beheervriendelijk

Jouw IT-organisatie heeft behoefte aan een flexibele en beheervriendelijke werkplekomgeving. Om snel en (kosten)efficiënt de applicaties aan te bieden waar de business om vraagt, met een kortdurend implementatietraject of snelle cloudmigratie. En graag zonder gevolgen voor de productiviteit van medewerkers en security. Jouw business moet immers altijd up-and-running blijven. Maar heeft jouw IT-team daar wel aandacht voor? Of worden ze in beslag genomen door dagelijkse beheertaken zoals updates of de configuratie van nieuwe gebruikers en features?

Slimmer. Toekomstgericht. Werkgeluk voorop.

De digitale werkplek speelt een belangrijke rol in het werkplezier en -beleving van medewerkers. Eerstelijnsmedewerkers missen vaak binding met collega’s en moeten omslachtig mailen of bellen met het hoofdkantoor vooronder meer roosterwijzigingen.

Hoe houd je eerstelijnsmedewerkers betrokken en hoe betrek je ze bij belangrijke stappen die de organisatie doormaakt, zoals digitale transformatie? Op welke manier kun je deze medewerkers met IT ondersteunen zodat hun werkgeluk, prestaties en ontwikkeling verbeteren? Hoe kunnen zij hiermee tijd besparen of gemakkelijker hun werk uitvoeren? Waar heeft deze groep medewerkers behoefte aan en op welke manier kun je dit faciliteren?

Om hier antwoord op te krijgen deed HR Praktijk in samenwerking met Sogeti (expert op het gebied van de slimme digitale werkplek) onderzoek onder HR-professionals naar hoe organisaties eerstelijnsmedewerkers faciliteren om het werk zo goed mogelijk te doen. En hoe ze zorgen dat eerstelijnsmedewerkers betrokken blijven bij de organisatie en de rol die digitalisering hierin kan spelen. In deze whitepaper de resultaten inclusief duiding en tips.

Download Whitepaper

Sogeti Smart Workspace

Elke organisatie is anders, net als iedere medewerker. Daarom is er Sogeti Smart Workspace: één pay-per-use digitale werkplekomgeving die afgestemd is op jouw organisatie en gepersonaliseerd is voor elke gebruiker. Medewerkers vinden er alle applicaties en informatie. Om altijd, overal en op elk device samen te werken op de manier die ze willen.

Met Sogeti Smart Workspace beschik je over een alles-in-één oplossing. Compleet met alle belangrijke smart workspace technology, van Identity & Access Management tot aan het datacenter.

Of kies voor een losse module:

  • Business Productivity Suite – alle applicaties, informatie en communicatie gecombineerd in één intuïtieve, persoonlijk aanpasbare gebruikersomgeving.
     
  • Applicatieportaal – één portaal voor alle applicaties op diverse devices. Beschikbaar via single sign-on, waar nodig aangevuld met extra beveiliging zoals two-factor authenticatie. Gebruikers voegen hun favoriete applicaties of web-URL’s toe. Het portaal herkent de context waarin de gebruiker het benadert en past zich daarop aan
     
  • Device Management – (her)gebruik je eigen hardware, of laat dit door ons regelen. Sogeti werkt samen met verschillende betrouwbare partners die de uitlevering van de devices en de hardware-support voor je verzorgen.
     
  • Office 365 – levering van alle Microsoft Office 365-licenties en implementatie van de bijbehorende componenten voor communicatie (Yammer, Skype for Business, Groups en Teams) dataopslag (OneDrive), het organiseren van data (Delve) en samenwerkingsplatformen (SharePoint). Sogeti kan ook je abonnement beheren.


     
  • Managed Service – de specialisten in ons Service Center beheren je SSW-omgeving. Ze kennen de Sogeti Smart Workspace als geen ander en beheren eventueel ook je backoffice-applicaties en infrastructuur. Medewerkers beschikken over een self service portaal en servicedesk, in de door jou gewenste taal.
Download de whitepaper - Roadmap naar 2025

Download de whitepaper

Is jouw werkplek klaar voor de toekomst? Download onze whitepaper 'Roadmap naar de werkplek van 2025' en kom erachter. Inclusief handig stappenplan!

Gepersonaliseerd smart workspace design 

Met Sogeti Smart Workspace voorzie je medewerkers van gepersonaliseerde werkplekken ‒ waar, wanneer en welk device ze ook gebruiken. Ze beschikken over alle applicaties en mogelijkheden om optimaal kennis te delen en samen te werken. Op één digitaal platform komen de functies informatie, communicatie en collaboratie bij elkaar en voeg je continu waarde toe voor de eindgebruikers. Tegelijkertijd vereenvoudigt jouw beheer en blijf je flexibel. Met de diverse modules van Sogeti Smart Workspace realiseert jouw organisatie:

  • Hogere productiviteit: medewerkers hebben altijd, overal toegang tot hun gepersonaliseerde werkplekomgeving via elk device, ook BYOD
  • Betere adoptie van Office 365: Office 365 wordt 60% meer gebruikt, omdat medewerkers beschikken over een intuïtieve omgeving vanuit één scherm. Hier hebben ze direct toegang tot alle Microsoft-productiviteitoplossingen, die ze daardoor vaker gebruiken
  • Besparingen: pay-per-use en centraal license management; dus geen overbodige licentiekosten meer
  • Business as usual: medewerkers en klanten merken niks van de snelle implementaties en naadloze (cloud)migraties
  • Beheergemak: geen omkijken meer naar (Office 365-)updates, de configuratie van nieuwe accounts en implementatie van applicaties
  • Flexibiliteit: eenvoudig en snel toevoegen en verwijderen van accounts, applicaties en capaciteit
  • Security en compliancy: overzichtelijk, centraal (autorisatie)beheer per gebruikersgroep en automatische updates

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Wij gaan graag met jou in gesprek om de mogelijkheden van de Sogeti Smart Workspace voor jouw organisatie te ontdekken. Vul het onderstaande formulier in zodat wij met jou in contact kunnen komen over de mogelijkheden!