Giarte: Sogeti in top 3 van meest competente en klantgerichte grote IT-dienstverleners

Sogeti in de top 3 bij Giarte onderzoek

Trots op het resultaat

743 beleidsmakers van meer dan 100 grootzakelijke organisaties gaven hun mening over de prestaties van 40 Nederlandse IT-dienstverleners. Wij zijn trots op het resultaat want wij staan in de top 3. Benieuwd naar het volledige verhaal?

Naar Giarte

Sogeti scoort bovengemiddeld in de jaarlijkse Giarte IT Experience Benchmark op het vlak van applicatiebeheer, klantgerichtheid en het aantal fans. Naast Conclusion en Schuberg Philis maakt Sogeti deel uit van de top 3 grote IT-dienstverleners met de beste vaardigheden en mate van klantgericht handelen. Dat blijkt uit het jaarlijkse Giarte-onderzoek waarin totaal 743 beleidsmakers van meer dan 100 grootzakelijke organisaties hun mening geven over de prestaties van zo’n 40 Nederlandse IT-dienstverleners.

Fan van Sogeti

Sogeti krijgt rapportcijfer 7.9 voor applicatiebeheer versus de gemiddelde score van 7.5 in de categorie van 21 grote IT-dienstverleners. Waar Sogeti 78 punten scoort op het vlak van competenties, is het gemiddelde 75 punten in de groep van vergelijkbare IT-dienstverleners. Verder geven 25 grootzakelijke Sogeti-klanten 80 punten voor de klantgerichtheid van het IT-bedrijf versus een gemiddelde van 73 in dezelfde categorie. 68% van de ondervraagde bedrijven en instellingen is fan van Sogeti waar het marktgemiddelde in de categorie van grote IT-dienstverleners op 60% ligt.

Een groot compliment

“We zijn erg trots op deze resultaten. Het lukt ons nu al een aantal jaren boven het marktgemiddelde uit te steken op het vlak van applicatiebeheer, klantgerichtheid en het aantal fans. Dat is een groot compliment voor onze medewerkers. Zij werken dag in dag uit in complexe IT-projecten met grote impact op de bedrijfsvoering van onze klanten. Regelmatig zijn dit trajecten met een hoog risicoprofiel vanwege niet eerder geïmplementeerde nieuwe technologieën. Denk aan het migreren naar volledige, hybride cloud-native omgevingen, waarbij alle applicatie-ontwikkeling op cloudplatformen plaatsvindt. Dat zijn hele uitdagende projecten en daarmee is het des te mooier dat klanten onze prestaties als bovengemiddeld waarderen”, vertelt Joost Ramaekers, Head of Sogeti.

“Wat opvalt in de resultaten van 2020 is dat Sogeti voor het eerst deel uitmaakt van de drie meest gewaardeerde grote IT-dienstverleners op het vlak van competenties en klantgerichtheid.” concludeert Linda van ’t Klooster, Head of Research bij Giarte.

Over de Giarte IT Experience Benchmark

De IT Experience Benchmark van Giarte Research is de grootste benchmarkstudie van IT managed services in Nederland. Sinds 2002 legt de marktanalist via deze monitor ervaringen vast over IT-diensten die geleverd worden aan meer dan 750 bedrijven en overheidsinstellingen. Sogeti maakt deel uit van de onderzoekscategorie waarin de prestaties van 21 grote IT-dienstverleners worden onderzocht met meer dan 55 miljoen euro omzet per jaar. Meer informatie? Ga naar de IT Experience van Giarte of bekijk onze cloud services.

Naar Giarte Naar cloud services

Deel dit artikel

Kan ik je helpen?

Jolien Marketing & Communications Specialist
Phone number: +31 886 606 600