Sogeti scoort uitstekend op klanttevredenheid in Giarte IT Xperience Monitor 2021

Giarte 2021

90% van onze klanten is fan!

En 33% van onze klanten is zelfs superfan, blijkt uit onderzoek van Giarte Research. Dat betekent dat klanten Sogeti absoluut aanraden. We scoren 89 punten op skills en 85 punten op betrouwbaarheid. Daarmee scoren we boven het gemiddelde en daar zijn we trots op.

Een mooie stijging ten opzichte van vorig jaar

Uit onderzoek van Giarte Research blijkt dat 90% van onze klanten positief is over de dienstverlening van Sogeti. Dat is een flinke stijging ten opzichte van vorig jaar (68%). Giarte typeert deze tevreden klanten als ‘fans’. Van deze groep is 33% zelfs ‘superfan’: zij zijn heel stellig en geven aan dat ze Sogeti absoluut zouden aanraden.

Flexibel en betrouwbaar

Klanten waarderen Sogeti vooral om onze skills. Op dat vlak scoren we 89 punten, dat is 6 punten boven het onderzoeksgemiddelde. Daarnaast wordt Sogeti geprezen om zijn betrouwbaarheid (85 punten bij een gemiddelde van 82). In de categorie Customer Focus geven klanten ons een opvallend hoge waardering voor aanpassingsvermogen (‘adaptability’). Met een score van 80 punten zitten we ruim boven het gemiddelde van 72.

Blijk van waardering

“De hele mooie stijging van onze fanscore is een groot compliment aan al onze medewerkers die zich dagelijks buigen over complexe klantvraagstukken. Een blijk van waardering van onze klanten, waaruit we kunnen afleiden dat we op de goede weg zijn. Ik ben zeer trots op onze mensen en denk dat deze klantwaardering hen een boost geeft om zich de komende tijd met nog meer passie in te zetten om klanten zo goed mogelijk te ondersteunen”, zegt Joost Ramaekers, Head of Sogeti. “Aan de andere kant geeft het onderzoek ons handvatten om onze dienstverlening te blijven verbeteren. Zo gaven klanten aan behoefte te hebben aan nog meer variëteit in het serviceaanbod. Een interessant verbeterpunt waar we de komende jaren mee verder kunnen.”

Meer weten over dit onderzoek?

Benieuwd naar het Giarte-onderzoek?

Ga naar Giarte

Over de Giarte IT Xperience Monitor
In de Giarte IT Xperience Monitor 2021 geeft Giarte een inkijkje in de zakelijke IT-dienstverlening in Nederland. Daarbij ligt de focus op klantloyaliteit. Het IT Xperience-model geeft de onderzoeksresultaten weer op drie pijlers: output, outcome en monetized performance goals. Elke pijler is onderverdeeld in bouwstenen die inzicht geven in specifieke aspecten van de samenwerking met klanten, zoals Competencies, Customer Focus, Customer Delight en Fan Score. Aan het onderzoek nemen ongeveer 800 organisaties deel. Zij vulden een online vragenlijst in over de relatie met hun IT-provider. Daarnaast hebben ongeveer 1.000 C-level executives uit diverse branches in gesprekken hun mening gegeven over hun IT-uitbestedingsaanpak. Sogeti behoort tot de onderzoekscategorie waarin de prestaties van 21 grote IT-dienstverleners worden onderzocht met meer dan 55 miljoen euro omzet per jaar. 

Deel dit nieuws

Wil je meer informatie?

Nicolette van der Heide - Sogeti Manager Marketing & Communications
Phone number: +31651439020