ICT Magazine: Hoe games de thuiswerkplek gaan verrijken

Gaming en de thuiswerkplek

Rondschieten en autoracen tijdens thuiswerken

Hoe ziet de toekomst van thuiswerken eruit en welke rol speelt gaming daarin? Thijs Pepping deelde zijn visie op het belang van gaming in ICT Magazine. Benieuwd? Lees zijn artikel!

Naar artikel

Het werkleven is in 2020 blijvend veranderd en in 2021 ontwikkelt de thuiswerkplek zich verder door. Thijs Pepping van VINT, Sogeti deelt in ICT Magazine zijn visie op de veranderende werksituatie.

Schietend overleggen

Welke rol speelt gaming in die veranderende werkplek? Thijs geeft aan dat elkaar spontaan tegenkomen op kantoor, met alle voordelen van dien, nu een gemis is. Gaming kan ervoor zorgen dat je elkaar virtueel alsnog spontaan tegenkomt. Een voorbeeld is een aantal bestuurders dat vergadert en klanten ontmoet in games zoals Grand Theft Auto V en Red Dead Redemption 2.

Allemaal in games vergaderen?

Zijn wij in 2021 straks allemaal vergaderend aan het gamen om die spontane situaties na te bootsen? Thijs trekt een vergelijking met Second Life uit 2003 dat nooit helemaal is doorgebroken, maar hij ziet wel mogelijkheden voor de toekomst dankzij de digitalisering van de afgelopen jaren. Benieuwd naar zijn volledige verhaal? Lees zijn artikel via ICT/Magazine!

Naar artikel

Deel dit artikel

Kan ik je helpen?