Emerce Update Instagram en de synthetische generatie

De toekomst van klantcommunicatie met Sander Duivestein

Eerder deze week vond de ‘Emerce Update Instagram’ plaats in Amsterdam. Partijen als bol.com, HEMA en KLM waren aanwezig om hun visie op de inzet van Instagram te delen. Ook Sander Duivestein van VINT, Sogeti was aanwezig om in te gaan op de doelgroep van Instagram.

Doelgroepen segmenteren

De sprekers van uiteenlopende bedrijven hebben allen verschillende doelen om actief te zijn op Instagram. Waar bol.com (pas) dit jaar is begonnen om doelgroepen goed te kunnen segmenteren en aan te spreken, zet KLM het vooral in als ‘entrypoint’. Voor de ene organisatie is het dus een inspiratieplatform, waar het voor andere bedrijven een platform is voor klantencontact of zelfs e-commerce.

Synthetische generatie

Hoewel Instagram al een tijdje meedraait, is volgens Emerce de grootste uitdaging om te begrijpen hoe de doelgroep in elkaar zit. Dit is waar Sander Duivestein helderheid over kwam geven. De doelgroep van Instagram valt namelijk precies in de synthetische generatie. Een generatie die volgens de VINT-rapporten is gericht op nieuwe waarden en een andere manier van denken introduceert.

Artikel op Emerce

Benieuwd naar hoe partijen als bol.com en KLM omgaan met Instagram en wat Sander te vertellen had over de synthetische generatie? Lees de samenvatting van de dag via Emerce!

Ga naar Emerce

Download 'Utopia voor Executives'

Het vorige VINT-rapport stond volledig in het teken van de Synthetische Generatie. Het nieuwste VINT-rapport is inmiddels ook verschenen en gaat in op hoe utopia wordt vormgegeven nu technologie de standaard is. Download het vrijblijvend door het formulier hieronder in te vullen!

Kan ik je helpen?

Je gegevens worden gebruikt door Sogeti om met je te communiceren over (het onderwerp van) deze aanvraag.

In dit rapport:

  • Het nieuwe gouden tijdperk
  • Power shift: leven in een zelf-soevereine hemel
  • De industrialisatie van onze hogere behoeften
  • Werken aan Utopia: de kracht van een goede 'narrative'
  • California dreamin': een wake-upcall

 

VINT-rapport 4: Digital Happiness - Utopia voor Executives