FD: Beeld, humor en jongeren: dat TikTok is niks voor Trump

Mediarevolutie door TikTok

De Zoomers tegen de Boomers

TikTok zorgt voor een verandering in het medialandschap en het zorgt ook voor invloed in de Amerikaanse presidentsverkiezingen. Sander Duivestein van VINT schreef erover in Het Financieele Dagblad. Lees het artikel of download het nieuwste VINT-rapport!

Naar artikel Download rapport

Op het VINT Symposium gaf Sander Duivestein al aan dat TikTok een mediarevolutie veroorzaakt. Vandaag verscheen een artikel van zijn hand in Het Financieele Dagblad over de impact van TikTok op de Amerikaanse verkiezingen.

Omslagpunt

President Donald Trump hield een rally voor zijn aanhang waarbij 6.200 mensen op kwamen dagen, terwijl de verwachting was dat dit er veel meer zouden zijn. Sander ontdekte dat de media in Amerika verwacht dat dit komt door de inzet van TikTok. Hij omschrijft TikTok als ‘de nieuwe televisie voor mensen die nooit tv kijken’. Hoe heeft de inzet van TikTok gezorgd voor lege tribunes en welke rol gaat dit medium spelen in de Amerikaanse presidentsverkiezingen?

Lees artikel

In het FD-artikel schetst Sander het verschil tussen ‘Zoomers’ en ‘boomers’, hun mediagebruik en laat hij zien wat de impact gaat zijn van TikTok ten opzichte van Facebook en Twitter. Benieuwd? Het artikel is al online verschenen en verschijnt op woensdag 24 juni ook in de krant.

Naar artikel

Deel dit artikel

Kan ik je helpen?