Marsha Beaufort

Partners inspireren ons tot innovatie

Bij Sogeti geloven we dat je samen meer bereikt dan alleen. Om die reden bouwen wij aan een netwerk van strategische allianties met partners die ieder de beste oplossing op hun terrein bieden. Hun specialisme versterkt ons IT-vakmanschap en helpt ons zo om meer waarde te leveren aan klanten.

Met IBM, Microsoft en HPE hebben wij een strategische alliantie vanwege hun toegevoegde waarde voor de Sogeti Group wereldwijd. Daarnaast werken we intensief samen met partners zoals Oracle, VMware en SAP.

Partnerships

We werken op de volgende manieren met onze partners samen:

  • Strategische allianties: deze gaan wij aan met een partij die voor de Sogeti Groep (wereldwijd) van strategisch belang. We profiteren optimaal van hun innovaties. Daarom zijn deze partners cruciaal voor alle Sogeti-onderdelen. We hebben een Global Alliantie met IBM, Microsoft, Intel, Tricentis en Micro Focus.
  • Partnerships: deze gaan we aan met partijen die van belang zijn voor de continuïteit van onze lokale organisatie. Onze partners zijn onder andere Oracle, VMware en SAP.
  • Partnerpartijen: dit zijn partijen waar wij een formele samenwerking mee hebben. Dit kan een structurele samenwerking zijn voor algemene markt- en dienstontwikkeling. Het kan ook een partnership zijn om een specifiek marktsegment of een specifieke marktvraag te adresseren. De partijen profileren zich proactief in de markt met een gezamenlijke propositie.

Partnerbeleid

De uitgangspunten van ons partnerbeleid zijn:

  • Aansluiten op strategische keuzes: wij voeren een actief portfoliomanagement. We maken keuzes in de diensten die we aanbieden op basis van ontwikkelingen in het IT-werkveld, en soms op basis van zaken die we zelf initiëren. We pakken dus regelmatig nieuwe zaken op, maar nemen ook afscheid van diensten die geen/weinig waarde meer toevoegen. Dit geldt ook voor onze partners. Zij moeten aansluiten bij ons portfolio en duidelijk toegevoegde waarde leveren
  • Zorgvuldigheid: wij werken alleen met partners die een aantoonbaar goede positie in de markt innemen. Ook financiële stabiliteit en bedrijfscultuur wegen we mee in de partnerselectie
  • Onafhankelijkheid: wij kiezen bewust voor een onafhankelijke positie. Zo kunnen we in het belang van de klant de beste alternatieven aanbieden

Kan ik je helpen?