Sollicitatieproces en arbeidsvoorwaardenSollicitatieproces en arbeidsvoorwaarden
  • LinkedIn
  • Facebook

November 19, 2024

Solliciteren kan soms best spannend zijn, daarom leggen we je hieronder precies uit hoe ons proces eruit ziet. Ook hebben we wat tips voor je om je nog beter voor te bereiden.

1. Intake gesprek

Nadat we jouw profiel hebben bekeken zullen we een moment met je afspreken om kort te bellen. In dit gesprek zullen we je vragen jezelf kort voor te stellen en vertellen we je wat de functie precies inhoudt. Is dit gesprek voor beide partijen positief? Dan mag je op eerste gesprek komen!

2. Eerste gesprek

We nodigen je uit voor een fysiek (of online) gesprek waar je in gesprek gaat met een career manager en jouw recruiter. Hier kan je alle vragen stellen die je hebt over Sogeti en de functie, en zullen je gespreks partners nog meer over jou en je ervaring willen horen.

3. Assessment en persoonlijkheids vragenlijst

Als het eerste gesprek weer positief is voor beide partijen dan vragen we je om een assessment te doen en een persoonlijkheids vragenlijst in te vullen. Heb je de assessment succesvol afgerond? Dan mag je door op tweede gesprek. De persoonlijkheids vragenlijst kan je niet verkeerd invullen en zullen we bij het tweede gesprek verder toelichten.

4. Tweede gesprek

Tijdens het tweede gesprek zal je in gesprek gaan met een professional van Sogeti en de community manager. Dit gesprek zal meer over de techniek en inhoud gaan. En hier bespreken we de laatste vragen die je mogelijk nog hebt.

5. Aanbieding ontvangen

Zijn wij helemaal enthousiast over jou? Dan zullen we je een aanbieding doen. Het is dan aan jou om te besluiten of je bij Sogeti wilt komen werken!

6. Aanbieding accepteren

Heb je de aanbieding geaccepteerd dan krijg je je contact opgestuurd. Vervolgens zullen we ook de PES-screening starten.

7. Eerste dag

Alle documenten zijn getekend en het is tijd voor je eerste dag!

Tips voor tijdens je solliciatiegesprek

  1. Zorg dat je je goed hebt ingelezen over de functie.
  2. Noteer alle vragen die je hebt zodat je ze niet vergeet te stellen.
  3. Bedenk hoe jouw ervaring aansluit op de vacature.
  4. Bereid je voor op mogelijk lastige vragen.
  5. Bekijk met wie je in gesprek gaat, zoek ze bijvoorbeeld op op LinkedIn.
  6. Kleed je professioneel, je kan maar een keer een eerste indruk maken.