Stefan van der Pas

Stefan: "een community manager bij Sogeti"

Stefan van der Pas (24) is een leergierige, enthousiaste Senior Full Stack Developer met passie voor IT. Zijn next-level inzet wordt zowel bij de klant als bij Sogeti gewaardeerd, en levert hem een nominatie op in de Young Sogetist Of The Year-verkiezing. 

Waar houd jij je mee bezig bij Sogeti?

“Op dit moment ben ik bij een klant in de transport de uitdaging aangegaan om het team daar te begeleiden bij de overstap naar een nieuwe ontwikkelingsmethode. Vanuit de Scrum/Agile-methode maken we de transitie naar een DevOps-team. Een interessante opdracht, want omdat ik verantwoordelijk ben voor het implementeren én behouden van zo’n cultuurverandering, krijg ik met zowel de techniek als de bedrijfsprocessen te maken.”

Wat typeert jou in je werk? Waaraan heb jij jouw nominatie in de Young Sogetist Of The Year-verkiezing te danken?

“Ik ben genomineerd omdat ik een Sogetist in hart en nieren ben. Ik laat iedere dag passie, plezier en vakmanschap zien aan onze klanten en doe altijd net wat meer dan van me gevraagd wordt, zowel bij de klant als bij Sogeti. Bovendien zet ik me graag in voor Sogeti door cursussen op te zetten, nieuwe Sogetisten te werven en collega’s enthousiast te houden over ons mooie werk. Dat ik genomineerd ben, voelt als een blijk van waardering. Met het van start gaan van de verkiezing begon voor mij een reis die nog tot ver na de finale zal voortduren, en waarin ik het bedrijf en mijn collega’s nog beter leer kennen.”

Je zegt dat je nieuwe Sogetisten werft. Hoe doe je dat?

Stefan van der Pas
“Ik overtuig ze met mijn eigen verhaal en ervaringen. Ik vertel graag een krachtig verhaal over wat er mogelijk is binnen Sogeti, over de events die georganiseerd worden en over de uitdagende klanten waarvoor we mogen werken. Zelf heb ik destijds voor Sogeti gekozen omdat ik na de eerste gesprekken veel vertrouwen had dat ik me bij Sogeti verder kon ontplooien. Bovendien wist ik dat ik hier leuke collega’s zou treffen en bij uiteenlopende klanten een kijkje in de keuken mocht nemen. Tot op de dag van vandaag ben ik blij met mijn keuze voor Sogeti.”

Onderdeel van de verkiezing is de Innovatie-opdracht. Hoe heb jij daar invulling aan gegeven?

“Veel Sogetisten hebben goede ideeën. Maar ze vinden elkaar niet altijd. Ik wil dat vergemakkelijken. Er bestaan verscheidene interessante initiatieven binnen onze organisatie, maar lang niet iedereen weet van het bestaan ervan af. Bovendien kan de communicatie tussen professionals die een initiatief willen opstarten en de reeds bestaande initiatieven in mijn ogen efficiënter. Ik stel voor een community manager aan te stellen bij Sogeti; iemand die het aanspreekpunt is, weet welke initiatieven er zijn en welke professionals er iets aan zouden kunnen hebben of bijdragen. Een community manager kan mens en idee samenbrengen en zo voor efficiëntere en effectievere samenwerking zorgen.”

Wat is tot nu toe het mooiste dat je in je carrière hebt meegemaakt?

“Het testautomatiseringstraject bij een bank! Dat was buitengewoon leerzaam, en we hebben er een focus als team laten zien! Samen hebben we heel hard gewerkt om een volledig framework op te zetten en geautomatiseerde tests mogelijk te maken. Ik kijk terug op een hele nuttige ervaring, waar ik nog vele jaren profijt van ga hebben.”

Hoe zie jij je de volgende stap in je carrière?  

“Ik zou graag doorgroeien naar een consulterende rol waarin ik klanten adviseer over onze oplossingen en ze verder help met verschillende technische vraagstukken en uitdagingen. Samen met Sogeti wil ik investeren in mijn carrière en blijven leren over mijn vakgebied, zodat ik mijzelf kan ontplooien tot technologie consultant.”

Denk jij na het lezen van dit verhaal: "dat zie ik ook wel zitten"? Kijk dan eens of jouw passies aansluiten bij één of meerdere van onze vacatures of vraag onze recruiter je te helpen.

Naar vacatures
Profiel foto Chiel Kronenburg Manager Recruitment
Phone number: +31627746316