Van klant centraal naar geluk centraal?

Blog Van klant centraal naar geluk centraal Menno van Doorn

Digitalisering maakt ons leven makkelijker, aangenamer en leuker als je altijd en overal met iedereen en alles verbonden bent. Maar inmiddels krijgen we ook steeds meer te maken met de keerzijde. 

Gelukseconomie

Nepnieuws vertroebelt onze kijk op de werkelijkheid. Smartphoneverslaving leidt tot depressie onder de jeugd en het digitaal manipuleren van ons gedrag is zelfs een potentieel gevaar voor de democratie. 

Moeten bedrijven daarom niet langer de klant maar geluk centraal gaan zetten? Want als een digitaal gelukkige samenleving het uitgangspunt is, moet er flink wat veranderen. De gelukseconomie waarin scores, reviews, likes en emoticons maatstaf zijn voor succes draait op volle toeren. Ze geven een fraai inzicht in de dagelijkse geluksbeleving van onze bevolking. En technologie stelt organisaties in staat deze emoties beter te begrijpen.

Benieuwd naar het volledige artikel? 

In ICT Magazine laat Menno van Doorn zien wat digitaal geluk betekent, En wat organisaties daarvan kunnen leren om succesvol te zijn, gebaseerd op de inhoud van het Digital Happiness trendrapport