Sogeti opgenomen in gilde van Azure klanten die wereldwijd voorop lopen [PERSBERICHT]

De ‘Sogeti Service Factory’ van de IT-dienstverlener wordt opgenomen in het wereldwijde Azure klantenprogramma van Microsoft met het doel te leren van kennis en ervaringen om de cloudsoftware nog beter te maken.

Honderd bedrijven wereldwijd

Zo’n 100 bedrijven over de gehele wereld maken deel uit van deze zogenaamde klantengilde waaronder Shell, SaaS Plaza en nu dus ook Sogeti Nederland. De IT-dienstverlener heeft een servicefabriek ingericht waarin o.a. cloudapplicaties van PostNL worden beheerd op het Azure platform. In het wereldwijde Azure klantenprogramma van Microsoft wordt kennis en ervaring gedeeld op het vlak van software-ontwikkeling en verbetering.  

Servicefabriek voor cloud applicaties

De ‘Sogeti Service Factory’ voorziet in snelle ontwikkeling, migratie, lancering, hosting en beheer van applicaties op het Microsoft Azure platform. De cloudinfrastructuur en –applicaties worden volledig geautomatiseerd, gemonitord en beheerd inclusief voortdurende veiligheids- en software-updates. Daarmee wordt een gemiddeld software-ontwikkelproces aanzienlijk korter waardoor organisaties sneller dan ooit digitale producten en diensten in de markt kunnen zetten. De servicefabriek van Sogeti wordt  ingezet voor cloudapplicaties van vele klanten waaronder PostNL, Ecofys en Zorggroep Charim.

Kennis delen met het Azure-ontwikkelteam

Het Azure klantenprogramma is opgestart in 2013 en breidt zich voortdurend uit. Inmiddels maken bijna 100 bedrijven deel uit van dit programma waarin klanten volgens een gestructureerd proces periodiek actief kennis delen met het Azure core-ontwikkelteam van Microsoft in Redmond. Dat betreft kennis en ervaring op het vlak van beheer, architectuur, inrichting, security en bijvoorbeeld monitoring.

Clouddienstverlening volgens het DevOps-principe

“Sogeti heeft een volledig ingerichte ‘Service Factory’ voor gestandaardiseerde Microsoft clouddienstverlening volgens het DevOps-principe. Daarmee hebben ze uitgebreide kennis en expertise in huis van het Microsoft Azure-platform. Kennis die  waardevol is voor het wereldwijde Azure ontwikkelteam van ons bedrijf,” zegt Isabel Mol-Kranenburg, Business Group Lead Cloud & Enterprise van Microsoft Nederland.

Meer weten over de Sogeti Service Factory en Azure? 

Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht of bent u benieuwd naar onze Service Factory waarin we de uitgebreide Azure-kennis en -expertise gebruiken? Neem dan via onderstaande gegevens contact op met Johan Flikweert. Heeft u vragen naar aanleiding van het persbericht, neem dan contact op met Els Reinders