Sogeti implementeert SAP Document Presentment bij de NS

Snelle communicatie op maat met duizenden NS reizigers per dag

De door Sogeti geïmplementeerde SAP Document Presentment oplossing is live gegaan bij NS Reizigers. Deze nieuwe oplossing zorgt ervoor, dat de Nederlandse Spoorwegen via haar callcenters sneller en persoonlijker communiceert met haar reizigers tegen 80% minder kosten dan voorheen. De NS klantenservice wordt hiermee aanzienlijk verbeterd. IT-dienstverlener Sogeti beschikt over de meeste SAP StreamServe/ Document Presentment-experts in de Benelux.

Sogeti SAP

Tijdswinst en efficientie

De SAP Document Presentment oplossing van Sogeti ondersteunt de communicatie met duizenden tot miljoenen klanten van NS Reizigers via de verschillende klantenservices en callcenters. Vanuit het SAP CRM-systeem in het callcenter ziet de NS-medewerker in één oogopslag wat er speelt bij de klant en op welke manier met deze reiziger gecommuniceerd is. Hij of zij kan standaard documenten eenvoudig selecteren en aanpassen. De klant bepaalt via welk medium hij of zij de informatie wil ontvangen. Met de implementatie van deze SAP Document Presentment oplossing zijn talloze documentstromen gestandaardiseerd. Tegelijkertijd is gebleken hoe eenvoudig en snel documenten aangepast kunnen worden. In het verleden kostte dat weken. Dat is nu teruggebracht tot een aantal minuten.

“In anderhalve dag hebben zes mensen zonder ervaring of opleiding meer dan 200 documentvarianten gebouwd en de bibliotheken gevuld met meer dan 400 bouwstenen als teksten en illustraties“ vertelt Timo van der Zande, Principal SAP consultant van Sogeti.

“NS Reizigers werkt volop aan haar missie: ‘de klant centraal’. Een belangrijk onderdeel van deze missie is het leveren van adequate service, actuele informatie en snelle communicatie op maat via het gewenste medium van de klant. Tot voor kort waren wij daartoe onvoldoende in staat. Sogeti heeft ons enorm geholpen met de inzet van SAP Document Presentment. Hun kennis en pragmatische aanpak hebben bijgedragen aan een succesvolle live-gang van ons nieuwe communicatiesysteem,” aldus André Kaan, Hoofd NS IT Business Systemen, bij NS Reizigers.

Streamserve/SAP Document Presentment oplossingen van Sogeti

Organisaties die met duizenden tot miljoenen relaties communiceren kunnen een beroep doen op de SAP Streamserve (van data naar document) oplossingen van Sogeti. Daarmee wordt de kwaliteit van documenten (zoals facturen, brieven en overzichten) aanzienlijk verbeterd en gestandaardiseerd. Bovendien is de gebruiker in staat documenten in een paar minuten tijd aan te passen. Het standaard document kan vervolgens volledig op maat worden gemaakt voor de persoonlijke situatie van de klant. Verder zijn bedrijven en instellingen verzekerd van goede archivering. Toenemende wet- en regelgeving maakt een beheersbare en controleerbare documentenstroom immers noodzakelijk. Ook de groei van verschillende type media (e-mail, social media, etc.) stelt meer eisen aan een effectieve manier van communiceren. BMW, O’Neill, VOS Logistics, Volcano, de Kijkshop en FaMed hebben ook gekozen voor de correspondentie-oplossingen van Sogeti.