Sogeti investeert in nieuwste service management aanpak VeriSM

Verism logo

Sogeti is de eerste IT-dienstverlener in ons land die begin dit jaar de eerste 35 IT-professionals heeft opgeleid voor VeriSM. Dat is een nieuwe service management aanpak die eind vorig jaar is gelanceerd gericht op het digitale tijdperk.

Agile, DevOps en SIAM

Afgelopen decennia waren ITIL, CobIT, BISL en Lean populaire managementmethodes. Nu digitalisering steeds meer het dagelijks leven bepaalt, komen werkwijzes als Agile, DevOps en SIAM op. De wereldwijd gelanceerde VeriSM benadering helpt organisaties de juiste keuze te maken uit alle methodieken afgestemd in eerste instantie op de klant, type organisatie en de digitale transformatie die zij doormaken.

Service management principes

VeriSM is meer een benadering dan een methodiek waarbij governance aspecten en service management principes worden vastgesteld voor het leveren van een bepaald product of dienst. Dat kan alles zijn van het leveren van levensmiddelen, advies, een jaarlijkse controle op bedrijfsresultaten of een betaalapp. Deze nieuwste service management aanpak geeft een handvat hoe bestaande methodieken het beste in te zetten, samengesteld uit zowel technologische (bijvoorbeeld cloud, IoT, Machine Learning of Blockchain) als bedrijfscomponenten.

“Omdat de inzet van IT onderdeel is van de gehele digitale transformatie van een organisatie is het voor Sogetisten belangrijk niet alleen kennis te hebben van IT-specifieke managementmethodes zoals DevOps en de inzet van Agile voor de ontwikkeling van kortcyclische digitale producten. Met de expertise van deze nieuwe service management benadering kunnen we klanten nog beter adviseren bij het maken van de juiste keuze voor de aanpak die bij desbetreffend bedrijf of overheidsinstantie past. VeriSM is nog heel nieuw dus de tijd zal het leren of deze benadering al dan niet massaal wordt ingezet,” vertelt Jan Bouman, VeriSM pionier en Business Analyst Lead bij Sogeti.

Over VeriSM

VeriSM staat voor Value-driven (focus op de business), Evolving (actueel en blijft zich ontwikkelen), responsive (maatwerk) en integrated (verschillende manieren toepassen en integreren in de organisatie) Service Management. Deze nieuwe aanpak wordt wereldwijd omarmd door organisaties als Exin, The Open Group en Van Haren Publishing. 

Meer weten over de nieuwe service management aanpak? 

Wil je meer weten over de nieuwe service management aanpak op ben je op zoek naar één van de 35 VeriSM experts? Neem dan contact op via onderstaande gegevens.