Diverse taken als workspace engineer
Sogeti Smart Workspace is dé cloud werkplekoplossing van Sogeti. Er is een heel breed klantenportfolio waardoor geen dag hetzelfde is. In teamverband voeren we verschillende taken uit: het uitrollen van (nieuwe) softwarepakketten, het migreren van laptops naar onze Intune/ Azure omgeving, wijzigingen uitvoeren zoals het implementeren van geautomatiseerde oplossingen op Azure Virtual Desktop. En natuurlijk niet te vergeten: het monitoren en analyseren van de werkplek. Zo houden we bij of alles goed draait. We hebben hiervoor een speciaal dashboard en dit checken we elke dag voor alle laptops van de klant. Maar, daarnaast zijn er ook mogelijkheden om bijvoorbeeld mee te werken in projecten. Hierdoor krijg je van A tot Z mee wat er bij de klant wordt gedaan.
Je eigen pad bewandelen
Ik werd door een recruiter benaderd. Het eerste gesprek beviel meteen hartstikke goed. Bij Sogeti kwam ik in een dynamisch en hecht team terecht. Dat is een van de dingen die ik het meest waardeer. Daarnaast heb ik de ambitie om door te groeien, bij Sogeti kan dit en moedigen ze dat zelfs aan. De opleidingsmogelijkheden zijn groot, waardoor ik tot nu toe alles heb kunnen bereiken wat ik wilde! Ik ben begonnen als engineer om te leren hoe de omgevingen eruitzien. Daarna heb ik aangegeven het leuk te vinden om met klanten bezig te zijn. In samenspraak met mijn manager ben ik voor drie klanten lead geworden. Ondertussen ben ik nu ook bezig met een opleiding voor de producten die we gebruiken binnen het Sogeti Smart Workspace Team. Denk hierbij aan Nexthink, Liquit en natuurlijk de Microsoft-producten (Azure/Intune).
Aanspreekpunt bij de klant
Als lead engineer ben ik het aanspreekpunt voor drie klanten. Eén van deze is MN, een pensioenuitvoeringsorganisatie. Op gebied van Workspace gebeurt er veel bij deze klant! Zoals een nieuw softwarepakket implementeren, een nieuwe Intune configuratie uitrollen en alle applicaties overgezet naar Microsoft Edge. Ik heb contact met de servicemanager en de Sogetisten die bij de servicedesk zitten. Daarnaast heb ik contact met de technische coördinator.
Sogeti Smart Workspace Team
We zijn een divers team met ongeveer 30 collega’s. Wanneer je bij Sogeti start, word je begeleidt door meerdere collega’s die jou inwerken. Deze collega’s laten alle systemen zien en vertellen over de verschillende klanten. We leren veel van elkaar. Elke ochtend beginnen we met een stand-up, praten we elkaar bij. Naast dat we serieus en gefocust bezig zijn, is er altijd tijd voor grapjes en gezelligheid. De hulpvaardigheid binnen ons team is groot. Als er een nieuwe feature is, helpt iedereen elkaar. Als lead engineer ben jij dé expert over de omgeving van de klant, je begeleid de engineers als er vragen zijn en geeft uitleg over de omgeving, geeft wijzingen door en bespreek je de incidenten en changes. Als lead engineer vind je het leuk om in contact te staan met de klanten en alles gestructureerd te houden. Net zoals bij andere teams, kunnen wij veel opleidingen volgen en certificaten halen. Zo leren wij verder en kunnen we nieuwe technologieën toepassen. Het werken binnen Sogeti is flexibel, ik werk zowel thuis als op kantoor. Met het team gaan we twee dagen naar kantoor. Juist die balans vind ik superfijn.
Het Sogeti Smart Workspace team is the place to be 😉.
De favorieten van Dave
- Apps: Netflix, WhatsApp
- Websites: Tweakers, Techradar, Iphoned
- Gear: Apple MacBook
- Serie: The Lincoln Lawyer
- Muziek: Top40 radio
Workspace engineer
Ben jij graag ‘up to date’ als het gaat om nieuwe ontwikkelingen op het Cloud vakgebied én jeuken jouw handen om deze kennis in de praktijk toe te passen? Bekijk dan onze workspace of cloudvacatures of neem contact op met Jurjan voor meer informatie.