Alle IT-kennis onder één wereldwijd dak
Werken bij de beste IT dienstverlener van Nederland?
Resultaat door passie voor IT
Start trefwoorden te typen om de site te doorzoeken. Druk enter om te verzenden.
Generative AI
Cloud
Testing
Artificial intelligence
Security
September 11, 2024
In de mosselsector neemt de Nederlandse mosselveiling in Yerseke een belangrijke plaats in.
Mosselen die in Nederland in de Waddenzee en Oosterschelde worden gekweekt, vinden via deze veiling de weg naar België, Duitsland, de binnenlandse markt en Frankrijk.
Veilingmeester Nico van Zantvoort zocht een manier om de veilingsoftware te vernieuwen en is met deze vraag bij de PEFA terechtgekomen.
PEFA is een dienstenleverancier voor veilinghuizen van verse vis in Europa. PEFA heeft Nico gekoppeld aan Sogeti. Zo ontstond er een interessante driehoeksverhouding en is er aan alle kanten meegedacht. Sogeti schakelde met béide partijen, wat de samenwerking versterkte.
De software om online te kunnen veilen bleek verouderd. Daarom zocht de Nederlandse Mosselveiling een partner om weer helemaal up-to-date te worden.
Het functioneel ontwerp heeft de veiling samen met PEFA gemaakt, maar het echte bouwen werd in India gedaan.
Hier werkte een team van gemiddeld vier personen fulltime aan het project. Martijn Mulder, senior technologiespecialist Microsoft legt uit: “Ik had dagelijks conference calls met India om vervolgens in Yerseke de voortgang te bespreken. De uitdaging van offshore werken bleek op de juiste momenten contact zoeken met elkaar voor de finishing touch.”
Echte hobbels heeft dit project niet gekend. Als veilingmeester Nico er dan toch een moet noemen, dan is dat het cultuurverschil. ‘Kijk, wij vinden het normaal om met levende schaaldieren te werken, maar daar kijkt een Indiase IT’er heel anders tegenaan.”
Projectmanager Lakeshri Tripti en Delivery Manager Amey Relekar werkten samen met Martijn aan de nieuwe software voor de Nederlandse Mosselveiling: ‘We werkten met de nieuwste technologieën zoals signal R en we hebben samen de wensen van de klant goed weten te vertalen. We streven natuurlijk altijd naar het beste resultaat. Dus ondanks dat we een goede CAST-score behaalden, willen we een nog hogere score. En als we echt kritisch zijn, had de “Requirement Gathering” gedetailleerder moeten zijn. We hebben nu relatief veel veranderingen in de testfase doorgevoerd, ondanks dat we periodieke demo’s hebben gedeeld met de klant. Er was een keiharde deadline. Het was flink aanpoten, maar we hebben het tot ieders tevredenheid gered.”
Nico: “De nieuwe software is inmiddels zo’n vier maanden operationeel. Alles loopt goed; het systeem biedt ons de stabiliteit die we verlangden. Voor ons was het belangrijkste dat de eindgebruikers – de schelpdiersector c.q. de grootafnemers – er goed en vertrouwd mee konden werken. En dat is gelukt.”
Meer informatie over de case of de toegepaste software, cloud– en microsoft-oplossingen? Neem dan contact met ons of ga direct naar onze services.