• LinkedIn
  • Facebook

February 01, 2017

Om onze SharePoint-diensten verder uit te breiden, is Sogeti in zee gegaan met Netpresenter, het bedrijf achter het AMBER Alert-systeem. Dankzij Office365 kunnen medewerkers altijd en overal met de nieuwste softwaretools werken en SharePoint speelt hierin een belangrijke rol. 

Verrijking voor Sogeti en haar klanten

Gerard Duijts, SharePoint en Social Collaboration consultant bij Sogeti, legt uit waarom de samenwerking een verrijking is voor ons én voor onze klanten.

“In ieder Office 365-project is ‘adoptie’ een sleutelwoord. Dit is namelijk bepalend voor het succes van het project,” zegt Duijts. “Een van de uitdagingen voor organisaties is om ervoor te zorgen dat gebruikers de informatie op het platform snel en efficiënt kunnen lezen.

Kijk bijvoorbeeld naar een intranet met nieuwsvoorziening. Sommige gebruikers komen niet zo vaak op het intranet en missen daardoor mogelijk belangrijke nieuwsberichten. Anderen bezoeken het intranet wel, maar voor heel specifieke content, bijvoorbeeld als ze ziekmeldingen doen. Liefst gaan ze dan ook gelijk naar die pagina, via een bladwijzer in hun browser. Zo bestaat de kans dat medewerkers belangrijke informatie missen.

De vraag is dus: hoe zorg ik ervoor dat deze informatie mijn medewerkers toch bereikt? Juist hiermee helpt Netpresenter ons een handje.”

SharePoint op ieder device

Netpresenter laat medewerkers in één oogopslag zien wat er precies te vinden is op het intranet. Op ieder tv-, pc- en mobiel scherm binnen de organisatie verschijnen SharePoint-headlines, legt Duijts uit:

“Nadat je berichten hebt aangemaakt in SharePoint, toont Netpresenter de headlines automatisch op narrowcasting-schermen, screensavers of zelfs in een bedrijfsapp. Het kost je dus geen extra moeite om deze berichten aan te maken en te verspreiden. Daarbij komt dat je deze ‘teasers’ kunt afstemmen op specifieke afdelingen of zelfs individuen, waardoor zij de content te zien krijgen die voor hen relevant is.”

SharePoint voor iedereen

“Binnen veel bedrijven werken medewerkers die niet of nauwelijks toegang hebben tot Office365 en SharePoint. Dit omdat ze geen bedrijfscomputer hebben of omdat ze nooit op een vaste werkplek zitten. Het gaat dan vaak om operationele medewerkers zoals productiepersoneel, chauffeurs of verplegers.

Je wilt natuurlijk dat zij deze belangrijke informatie ook meekrijgen. Door SharePoint te koppelen aan de Netpresenter-app, krijgen deze medewerkers gemakkelijk toegang tot alle informatie in SharePoint. Niet via de computer, maar via hun eigen mobiel.”

Efficiënte voor- en nazorg

Ook de voor- en nazorg bij klanten kan met behulp van Netpresenter via verschillende digitale kanalen verlopen. “Netpresenter kan bijvoorbeeld een rol spelen in het enthousiasmeren van medewerkers,” vertelt Duijts.

“Zo kun je voor het uitrollen van je SharePoint-platform communiceren wat medewerkers precies van het nieuwe systeem kunnen verwachten, of hoe het gebruik ervan hun dagelijkse activiteiten kan vergemakkelijken. Maar je zou Netpresenter evengoed kunnen gebruiken om tips en tricks te delen zodra het platform volledig uitgerold is.”

Zo blijven medewerkers ook ná de uitrol betrokken bij je SharePoint-platform.

Meer weten?

Wil je meer weten over de samenwerking met Netpresenter en de mogelijkheden met Office365? Neem dan via het formulier contact met ons op.

Ton van Veen

Ton van Veen