Hoe werd Philips Hue de meest connected lamp in de wereld?

Foto Digital Days en Rob Polman van Philips

Connected lighting is relatief nieuw en begint nu echt aandacht te krijgen van de grote massa. Philips Lighting werkt voor de Philips Hue daarom dagelijks aan het verbeteren van de customer experience. Rob Polman vertelt daarover tijdens de Digital Day op 7 december.

Philips Hue App

Rob Polman is Product Owner van de Philips Hue app. In september 2011 is hij gestart bij Philips Hue als stagiair design, waarna hij in de daaropvolgende jaren designer was voor de mobiele Hue app. Sinds een half jaar vervult hij nu de rol als Product Owner van de Hue app.

Product owner belangrijke rol voor de customer experience?

Als Product Owner beheert Rob dagelijks de product backlog, oftwel de lijst van geprioritiseerde features om in te spelen op de wensen en eisen van de klant. Daarmee is hij verantwoordelijk voor het maximaliseren van de waarde die het Philips Hue app development team levert aan de consument. Een belangrijke rol dus om continu de customer experience te optimaliseren.

Presentatie tijdens Digital Day

Licht is veranderd. Philips Lighting heeft met Philips Hue dagelijkse momenten bijzonder gemaakt. Rob vertelt tijdens de Digital Day op 7 december hoe zij alledaagse verlichting veranderd hebben naar een buitengewone ervaring.

Rob is al sinds de start onderdeel van deze transformerende reis. Van concept naar release in 2012 tot de continue ontwikkelingen van vandaag en morgen. Tijdens zijn presentatie deelt hij de keuzes en lessen die hemzelf en Hue hebben gebracht tot waar ze nu staan: de Philips Hue wordt erkend als de meest connected lamp ter wereld.

Customer experience verbeteren

Connected lighting is relatief nieuw en begint nu echt aandacht te krijgen van de grote massa. Daardoor is het Philips Hue-team in staat enorm veel te leren over wat de consument werkelijk wil, daarmee de experience te verbeteren en de instapdrempel in de overgang naar connected lighting te verlagen. Rob laat zien welke stappen zij daarin nemen en geeft daarin tips aan de bezoekers van de Digital Day.

Meld je aan voor de Digital Days voor het hele verhaal van Rob Polman.

Benieuwd naar hoe Philips Lighting haar Customer Experience verbetert? Kom dan voor het hele verhaal van Rob Polman naar de Sogeti Digital Day op 7 december.